Белетристика (литература)

Уан Мън 王蒙 – придобива слава, владее различни стилове, експериментира с техники, напр с „Поток на съзнанието” – близо до сюрреализма. Разказ „来劲儿” – антиразказ, сюжетът се изменя постоянно, главният герой се сменя; „夜的眼” главният герой прекарва 20 години на село, родом от Пекин, след Китайска революцията се връща и вижда голяма промяна, тролеи, навалица; калейдоскопско описание; „春之声” – обхваща само три часа, описва психологическото състояние на героя, който пътува за родния си край да види баща си;

56-57г. кампания „Двете стотици” „双百” –Уан Мън „青春万岁”, Дзун Пу „红豆”.

Дзя Пин’уа: негова антология в 8 тома – разкази, повести, романи, калиграфия, живопис и стихове. ‘99г. името му влиза в класацията 中国重要人物. Творчеството му е между 寻根 и модернизма. Роден е в Шанджоу, в бедно семейство. Първо пише есеистика и поезия и после кратки разкази.

„山地笔记” – „Истории от планините в Шанджоу” – за бита на хората + свръхестествени елементи;

„商州世事” – напомня на книга, градена по китайски хроники – наситена, богата, енциклопедична, но неподредена.

В средата на 80 – те години променя маниера си – започва да описва и вътрешния свят на героите си.

Роман „商州” има последователна сюжетна линия.

Започва да пише повести за драматични конфликти: „人极” за двама приятели и изнасилено момиче; излиза и като сборник от разкази по-късно – героите са изроди; „天狗” чирак на майстор на кладенци, който има млада и красива съпруга – влюбват се, всички страдат; разказ „丑石” за абсолютно безполезен камък, който при геологическа експедиция се оказва, че е метеорит;

Авторът постепенно се обръща към темата за миграцията от селото към града – 废都.


СЛЕДВАЩ УРОК 32 >> Поезия на забулената луна 朦胧诗 – нехомогенност на явлението, разнопосочност, проекции на модернизма – Бей Дао, Гу Чън, Дуо Дуо, Йен Ли и др.


.